Mám za sebou první tři večery s HTC Vive a protože mám zkušenosti s předchozím Oculus DK2, myslím, že mohu srovnávat. Obraz je o dost čistší, lépe čitelný, to je dáno asi jeho vyšším rozlišením. Téměř zmizel pocit, že se díváte přes špinavou výlohu tzv screendoor effect, je viditelný jen v některých scénách, ale během akce si jej ani nevšimnete. Po zhasnutí displeje není uvnitř tma, vidím jakousi tmavě hnědou látkovou texturu, nevím co to je.
Zapojení a nastavení je o dost složitější než u oculusu, musí se rozestavět základny, zkalibrovat místnost (po každém pohnutí z kteroukoliv základnou) Základny bohužel nemají vypínač, takže je třeba je vytahovat ze zásuvky. Jsou v nich motorky na ovládání IR laseru a ty bzučí.
Headset je těžší, ale ještě je to relativně komfortní, uvnitř je po chvíli jak by se dalo čekat poměrně teplo – chtělo by to nějaký větráček. Neustálý boj se zaplétáním sluchátek do headsetu – toto má oculus díky integrovaným sluchátkám o dost jednodušší. Ovšem na druhou stranu boj je to hlavně proto, že máte v každé ruce jeden ovladač, na očích headset a na uších sluchátka. Takže si dokážete předstravit tu proceduru, která musí proběhnout vždy ve správném pořadí.
Myslím, že cena je u Oculus i HTC Vive nasazená stejně, i když opticky to vypadá, že Oculus je levnější. Ale nesmíme zapomenout, že v této ceně nejsou ovladače, které ještě chvíli ani nebudou dostupné.
A co se týče ovladačů – ty jsou naprosto fenomenální. Věřím že budou ještě lepší a lepší verze, ale všechny základní věci jako dostatek jednoduše přístupných ovládacích prvků, ale hlavně přesnost a rychlost pohybu, to je neuvěřitelné. občas se v některé hře / demu stane, že mám v ruce něco, co vůbec neodpovídá váze toho ovladače, takže to člověk různě potěžkává… ale je to super. ovladače umí poměrně zajímavý rozsah různých vibrací, které jsou obvykle velmi přesně namapované na to co se ve hře děje.
Bez ovladačů je to zkrátka půlka zážitku. Střelba z luku – super, dá se střílet fakt přesně a na dlouhé vzdálenosti. Střelba z pistolí atp taky fajn pocit. Házení předmětů je poměrně přirozený pohyb, ale s přesným házením mám trochu problém, asi je to i díky analogové spoušti, kde člověk neví kdy přesně už to přestal držet..
Co se týče jednotlivých aplikací, co jsem zatím našel tak jednoznačně, kdybych měl vybrat to nejlepší, tak The Lab. Tam si užijete nejvíc v jedné aplikaci a je free. Zatím to mám rozchozené jen tři dny, takže jsem vyzkoušel jenom pár aplikací a zatím všechny zdarma, zatím ještě pořád platí, že co nová hra, to nový zážitek.
Parádní věc je taky steam rozhraní, které je zpracované pro prostředí VR, takže jakmile vive nasadíte, tak už ho není třeba sundávat např pro změnu aplikace.
Kdo si to pořizuje, tak si ověřte, že máte miniDP kabel, nebo že nebudete potřebovat váš většinou jediný HDMI port na něco jiného. Mě se to naštěstí první večer podařilo rozchodit přes terminál na notebooku.
- Test kamery Kodak pro natáčení 360 stupňových videí - Kodak Pixpro 360 zvládne natočit video, které si můžete pustit v brýlích pro virtuální realitu - například i HTC Vive.
Dezod // Pro 7, 2016 at 09:30
Ahoj Rammi, omlouvám se za off.., jak si to vyřešil s tím Sworpem? Podařilo se z nich vymámit finance? Pls na mail. Díky. D.
Jiří Herník // Kvě 9, 2018 at 13:22
pokud si vzpominam, tak nepodarilo… uz jsem na to zapomel… 😉