Rammi.cz

Rammi.cz náhodný obrázek

Hostujete DNS na Subregu? Problém!!!

Srpen 13th, 2010 · Komentářů: 27 · Ostatní

Dnes mi psal jeden z našich dodavatelů, že nám nejede firemní web. Není to poprvé, co mi to někdo říkal. V minulosti již byly problémy s nedoručenýmy emaily. Napsal jsem jim tehdy na podporu, a tam mi řekli, že u nich je vše v pořádku. Dál jsem to neřešil, ale problémů s dostupností v poslední době přibývá.

Trošku to ale rozvedu…
Během posledních 1-2 let jsem postupně přestěhoval spoustu svých domén k registrátorovi www.subreg.cz.
Mají dobré ceny, jednoduché, ale příjemné uživatelské rozhraní, a také API, které jsem již několikrát využil. Už jsem u nich celkem utratil přes 25 tisíc korun a doufám, že mě nechají ještě další desítky tisíc u nich utratit.

Všechno bylo super, ale během posledních pár měsíců se asi stali příliš populární a mají ve správě opravdu spousty domén a také mají spousty uživatelů. A uživatelé jak už to bývá používají jejich rozhraní i poskytované API, které běží pravděpodobně na stejném stroji jako uživatelské rozhraní. Sám vidím, že když spustím nějaký svůj script, který API intenzivně využívá, tak se mi jejich stránky načítají podstatně pomaleji. A tak se mi v poslední době stává, že kliknu na seznam svých domén a čekám někdy i několik desítek(!) sekund, než se mi požadovaná stránka načte.

To by ale nebyl zase až takový problém, mnohem horší je to v poslední době s dostupností jejich DNS serverů. Primární DNS ns.gransy.com odpovídá většinou v pořádku, i když mu to taky někdy trvá až pár sekund. Ale když je problém s primárním DNS, použije se sekundární ns2.gransy.com resp root.gransy.com ale oba tyto například teď již cca hodinu nejedou vůbec! Takže klient nedostane IP adresu a na web se nedostane. A co hůř, nedostupnost se u poskytovatele připojení uloží a několik hodin se žádný jejich zákazník nedostane na daný web.

A když se toto např stane při požadavku od zákazníka UPC, tak si UPC uloží že na doménu nedosáhl, a několik hodin se desetitisíce lidí nemohou dostat na můj web, takže nemohou dělat objednávky, utrácet peníze ani klikat na reklamy. A to mě živí…

Abych měl své tvrzení podepřené, spustil jsem si monitoring DNS serverů a jaké je bylo mé překvapení se můžete podívat níže sami. Napsal jsem tedy na jejich podporu a v rozhořčení z takové zásadní chyby, která se navíc týká odhadem desetitisíců domén jsem napsal tento článek.
Pokud tohle bude číst někdo ze subregu… Doporučuji:

  • Dát sekundární DNS na jinou doménu než primární (tedy jinou než *.gransy.com)
  • Posilnit DNS stroje, aby tento nápor zvládaly
  • Přesunout API na jiný stroj, nebo hosting aby jeho využívání nezpomalovalo uživatele v GUI
  • Celkově se zamyslet nad svou infrastrukturou a případně ji upravit
  • A HLAVNĚ zajistit si monitorování svých serverů od třetí strany tak, aby byli první kdo se o problému dozví. TZN dříve než jejich zákazníci. Existují spousty služeb, které nabízejí např. poslání SMS při výpadku.

A teď tedy slíbené statistiky dostupnosti DNS:
Po kliku na „More..“ jsou podrobnější stats ke každému serveru

[poll id=“6″]

Tagy: ···

27 Komentářů ↓

  • Lukáš Valenta

    Stejný problém – hlavně s maily. Už mě to štve

  • Whiter

    Áno, nie je to to čo bývalo, nezvládajú to vôbec idálne. Je to pomalé.

  • Parl

    Je to celý šitý horkou jehlou… Od začátku problémy s chybným účtováním kreditu (samozřejmě ve prospěch subregu), dlouhé čekání na odpovědi od supportu, výmluvy a neustálé neplněné sliby s opravou. Pomalost GUI a celkově odfláklá aplikace neustále v „beta“ fázi.

    Co jiného čekat, když konkurují jen cenou. Prostě low-cost anebo možná i one-man-show.

  • Lukáš Valenta

    Parl: To bych neříkal, žádná one-man show. SubReg je odnoš g-hosting.cz, to je jejich hlavní projekt. Ze subregu mají pár korun oproti tomu.

  • Petr Soukup

    To co popisuješ není až takový problém. Když nejede jeden NS server, tak se klient zeptá jiného. Mnohem horší ale je, že ns3 s oblibou odpoví, ale úplně blbě. Vezme třeba IP adresu, která byla nastavená na doméně před rokem a odpoví ji. Tuhle chybu tam mají už minimálně třičtvrtě roku. Dvakrát jsem jim to hlásil a řekli mi, že je vše v pořádku. Pak jsem jim třikrát poslal přesný popis chyby a jak to mají opravit. Vždy řekli, že už se to opakovat nebude.

    Naposled mi dokonce sdělili, že DNS není garantovaná služba a že je vlastně nezajímá, že jim to nefunguje.

    Ještě že už máme skoro všechny domény přestěhované na vlastní DNS.

  • Gransy

    K clanku:

    – pri ovladani v GUI dochazi ke stejne komunikaci s registry jako pres API. Pokud je pocet spojeni vycerpan, ci registr laguje, tak se to projevuje na obojim. Mene dulezite sluzby a hromadne operace jsou uz vicemene predelane na frontu pozadavku, cimz se dana operace pro klienta urychluje a nezatezuje to zbytecne volne pozice na komunikaci s registry.

    – DNS z pohledu vykonu maji HW v poradku, jediny problem co byl ( opravdu minuly cas ) je ns3, ktery je v USA a problem s konektivitou mezi nim a ns (CR) zpusobovali timeouty na axfr, coz zpusobovalo nekdy az nekolikadenni opozdeni v synchronizaci. Navic zmineny root.gransy.com neni zadnym oficialnim NS, nikde jej nepouzivame a taky na nem zadny NS nejede.

    – podcenili jsme narust subregu, coz priznavame, a stavajici zelezo na kterem bezi je nedostatecne. Kazdym dnem cekame na posledni komponenty k serveru ktery je dostatecne predimenzovany aby zvladal napor zvlaste od lidi co se snazeji marne pres API chytat domeny, atd..
    – tento vikend rozsirujeme NS ze 3 na 5, a menime SW na kterem DNS bezi.
    – monitorovani samozreme mame, jen klienti jsou nekdy rychlejsi v notifikacich nez reseni daneho problemu.

    Lukas Valenta: co s emaily mas na mysli ?

    Parl: Nektere veci maji sirokou navaznost a nelze je opravovat ze dne na den, proto se opravy nekterych veci protahuji, ale oproti drivejsi dobe je stav uplne na jine urovni si myslim.

    Petr Soukup: Nikdy jsem Vam ani ja ani nikdo z technicke podpory nenapsal ze nas nejaky problem nezajima. Pouze jsem Vam napsal, po Vasem konstatovani o financni nahrade na zaklade zmineneho problemu s ns3, ze DNS je doplnkova dobrovolna sluzba, kterou muzete a nemusite pouzivat.

    Veskere problemy ci jine starosti nas zajimaji a pracujeme vzdy na jejich reseni. Problem je vsak taky casto v tom ( netyka se lidi co zde prispivali ), ze mnoho lidi rozjede kdesi na nejakem foru (nejen webtrh ktery osobne sleduju ) diskuzi na dany problem, ovsem nam nenapise, nezavola ani nic jineho.

    Jeste k dnesnimu vypadku ktery se tykal i ns2: DNS ISP pokud nedostane odpoved od jednoho z dotazovanych NS, se ma zeptat dalsiho a nikoliv si ulozit ze nedostal odpoved … proc k tomu ale v praxi nedochazi, od toho se preci k domene davaji 2 a vice NS.

  • eMan

    Souhlasím, taky s tím mám potíže, podpora někdy vůbec nereaguje, nemá ani zájem řešit moje potíže.

    G-gosting je snad ještě horší služba, podpora neodpoví na 5 mailů za sebou v rozmezí 1 měsíce. Navíc tam není žádná 24h/day podpora, občas mě to připadá jako one-man-show, i když vím že tam dělá víc lidí(nejspíš to budou jenom nějací studentíci). No uvidíme snad se to zlepší, dobře že o tom konečně někdo napsal.

  • Branislav Viest

    Co tak schvalit prispevok od Gransyho a nebat sa adekvatnej reakcie od kompetentneho cloveka? Necakam ze moj prispevok schvalis, ale ide o ferovost. Ak ti ide tymto clankom len o poskodenie, vela stastia, ale ak ide o objektivny nazor, na ktory sa vyzaduje adekvatna reakcia, tak sa k tomu tak aj postav a nechovaj sa ako zbabelec.

  • Jiří Herník

    tak od konce…
    Branislav: Nejsem u počítače nonstop, abych vše schvaloval hned. O poškození mi nešlo, je to jen přátelské upozornění na problémy. Jak píšu v článku, rád bych dostal možnostu u nich utratit ještě nějaké peníze.

    eMan: tady se musím podpory zastat, většinou mi odpověděli do několika hodin… ale je třeba napsat jim přes rozhraní subregu.

    Gransy: k tomu vypadku…
    To ano, ale když vám nejede vůbec sekundární server a na primárním jsou výpadky (viz graf monitoringu) tak prostě v danou chvíli tu IP nikdo to IP nerozluští a tak se nacachuje, že je doména nedostupná.

    co se týče root.gransy.com , který jsem do monitoringu přidal poté, co jsem zjistil, že jste změnili NSSET GRANSY tak, že sekundární DNS byl uveden právě root.gransy.com to mi napsali i z vaší podpory .

    A prosím doufám, že článek nevyzněl ofenzivně, chtěl jsem jen poukázat na nedostatky takovou formou, aby se o tom začalo mluvit a hlavně řešit. Subreg je u mne super projekt a fandím vám. Když se mi ale zastaví weby, tak to jasně poznám v peněžence.

    Petr Soukup:
    Jenže to problém je… protože jak už jsem psal Sekundární server nejel vůbec, a primární má občas nějaký výpadek. A navíc v nssetu Gransy jsou jenom dva NS servery, které jsou navíc na stejné doméně druhého řádu, což se také nedoporučuje. viz http://www.nic.cz/whois/?n=gransy

  • Gransy

    To co odepsala podpora bylo nedorozumeni mezi podporou a technikem co delal upravy. V NSSetu se zmenila na dobu vypadku jedina vec a to, ze se konkretne od ns.gransy.com, ns2.gransy.com a ns3.gransy.com vyhodil ns2.gransy.com ktery v tu dobu nejel.

    Co se nssetu GRANSY tyce, to neni oficialni NSSET, a i kdyz jsem uveden jako technicky kontakt nezakladal jsem ho ani ja. Jediny a oficialni NSSET ktery vsude uvadime je NSS:GRANSY:3, ktery obsahuje standardne uz nekolik let 3 NS pouze vcera na dobu vypadku obsahoval 2 NS.

    Subdomena root se snad ani nikdy v nicem nepouzila, a proto vede stejne tak jako * zaznam od domeny gransy.com na server anastacia, kde NS neni provozovan.

    V kazdem pripade ten vcerejsi problem s vypadkem ns2 urychlil nasazeni ns4 a ns5, migraci ns3 do jine lokality a zmenu SW na ns/ns2 coz je uz dlouhodobe planovano kvuli nasazeni podpory DNSSEC.

  • Jiří Herník

    JJ, ten nameset jsem v komentáři uvedl špatně, používal jsem správný NSS:GRANSY:3 a ten během výpadku v jednu chvíli opravdu obsahoval hodnotu root.gransy.com, nevím kde jinde bych si tu adresu vymyslel.

    No hlavně že už je vše v provozu.

  • Gransy

    Tak dnes byly dokonceny nektere drobnosti se vcerejsim upgradem nasich NS. Konkretne je nyni 5 NS ( 2 v CR, 1 v USA, 1 v Nemecku a 1 v Madarsku ). Servery jsou dostatecne dimenzovany aby zvladali pripadnou zatez, takze by meli byt ty grafy od ted porad zelene. Taky jsme upravili NS zaznamy v domenach u nas hostovanych na DNS tak aby obsahovali vsech 5 NS serveru, cimz se samozrejme snizi problemy v pripade vypadku nejakeho z NS.

  • Jiří Herník

    Super, díky za info, teď už snad budem (zákazníci subregu) zase spokojenější. 😉

  • Lukáš

    eMane, podpora na G-Hostingu je nonstop a obvykle odpovídá na emaily během za pár minut. Já studentík nejsem, ale i kdybych byl, tak ani v tom případě si nemyslím, že by bylo na místě to takto pejorativně vyjádřit.

    Na co jsme ti neodpověděli? Třeba nám emaily nedorazily. Zkoušel jsi nám zavolat a zjistit to, než jsi tu začal jedovatě plivat?

  • Petr

    Mame uplne stejne problemy ktere jsou popsane v clanku i v komentarich. A to i v dobe kdy uteklo dost casu od vydani clanku, jelikoz dnes je 6.1.2011 a problemy s DNS u subregu nas donutili prejit k jine sluzbe.

  • Jerry

    To ze pouzivate DNS nebo hosting registratora je vase hloupost. Registratora si podle DNS nikdo nevybira, jedine ze by byly dva, kteri ma jinak uplne stejne podminky, a to v Cesku nejsou.

    Subreg je nejlepsi cesky registrator, na tom sa nic nemeni.

  • Jiří Herník

    co je podle tebe „Nejlepší“? protože DNS hosting je pro mne jedna ze zakladnich sluzenb registratora. Protoze spravny DNS hosting si svepomoci nepostavim.
    Popravde je to jedina skvrna na jinak skvelem subregu. Kdyby byl subreg spatny, tak bych to neresil a sel jinam. Takhle bych rad zustal, ale jestli se to nevyresi, tak holt budu muset alespon dulezite projekty presunout jinam.

  • Petr Soukup

    Tak subreg opět neaktualizuje. A to tam mám už jen jednu doménu…

  • Jiří Herník

    Petr: a kam jsi je presunul?

  • Petr Soukup

    Registrátora jsem zatím nechal, ale DNS dal k nám.

  • Roman Gorol

    Petr: Ale ty Vaše DNS servery máte na doméně, která je na DNS subregu :-))) Nevypadá to jako nejšťastnější řešení.

  • Petr Soukup

    Roman: Ano, je to na seznamu 🙂 Je to teď tak nějak v přechodu.

  • Jiří Herník

    hmm… to je ale opravdu multiplikace případného průseru 😉

  • Petr Soukup

    Tak on ten problém byl hlavně v neaktualizaci změn a tady se nic nemění.

  • Jiří Herník

    nevím, jestli mám štěstí, ale vždy jsem každou změnu do hodiny měl…

  • Petr Soukup

    Já u nich měl kolikrát problém v tom, že se změnil dns záznam a jeden jejich ns servery vracel starý záznam a druhý nový záznam. Ani po 48h žádná změna. Zrádné je to v tom, že když to mě i monitoringu vrátilo ten správný záznam, tak jsem dost dlouho nepoznal problém.

Co si myslíš ty?

Copyright Abago Holding s.r.o.,
všechna práva vyhrazena.
Navštivte také další projekty: Služby:  Digi Reality - Realitní vyhledávač | Ušetřím.cz - Vyhledávač cen | Inzerce Dýně.cz - Inzerce zdarma |
Zábava: PeckaSMS.cz - vyhrajte super ceny | 101her.cz - Online hry zdarma |
Nakupování: RC Modely - vrtulníky, letadla, auta | Hračky Pinimo - Od miminek po teenagery | Lampio.cz - Létající lampiony štěstí | Zuzek.cz - Moderní tašky, kabelky
TOPlist TOPlist