Po dlouhých peripetiích nám konečně dorazilo zboží do skladu v Ostravě. Tak jsme si hned ráno udělali rozcvičku, všechny kartony jsme vyložili, roztřídili a odnosili do skladu. Byla to fuška, ale zase máme chvíli co prodávat.
Dovoz samotný se mimořádně komplikoval, ale komplikace jsou vždycky. Obvykle si necháváme zboží od dodavatele poslat do přístavu v Hamburku, a odsud si pak řešíme firmu, která nám zboží proclí a přiveze.
Tentokrát jsme zkusili novou variantu, nechat si zboží zaslat přes Hamburk až do Prahy a odsud teprve použít svého dopravce. Jenže se to tím jenom komplikuje, protože se celé akce účastní mnohem více firem. Do hamburku zboží připlulo, arrival notice byl odeslaný na firmu, která o ničem nevěděla, takže zboží viselo v Hamburku asi týden, než jsme se vůbec dověděli že tam je (čekali jsme jej v Praze).
Zboží tedy čekalo v Hamburku na dokumenty od nás, ale to my jsme nevěděli, myslel jsem, že proclení zařídí ta forwarder až v Praze, ale na to, aby mohl zboží proclít v Praze, musí mít právě ty dokumenty a vystavit si tzv. T1 formulář, složit záruku na celní dluh, atd, atd. takže ještě několik dní zůstala zásilka v Hamburku. Pak bylo nějaké zdržení s vlastním převozem zboží do Prahy a přehoupl se nový měsíc a tím se komplikace stupňují.
V Praze tedy bylo až 1ního a mezitím začal platit nový zákon. Každý dovozce musí mít od 1.7.2009 své ID, tzv. EORI. Takže sehnat čerstvý výpis z OR, potvrzení o registraci DIČ, cesta na nejbližší celní úřad… Jenže nejbližší celní úřad, který jsem našel je celní ředitelství a tam to „neumí“. Takže dalších 20 km na celní úřad, 30 minut čekání a nakonec jsem dostal své EORI, které je ve stejném tvaru jako DIČ resp jsou stejné. No k čemu to sakra je?
Takže EORI jsem zase rozeslal všem zúčastněným firmám a čekal jsem dále. Když v tom včera se ozvala náš speditér, že zboží už tedy nakládá, ale že jsou některé kartony rozbité a je možné, že tam chybí zboží.
Dnes jsme tedy zboží složili. Zjistili jsme, že po 2-3 kusech od nejdražšího zboží chybí. Nevím koho z toho obviňovat, ale kartony, ve kterých něco chybělo měly rozříznutou izolepu, a chyběly opravdu jenom nejdražší věci, takže předpokládám, že to musel být někdo, kdo měl i fakturu. Napadají mě pouze celníci, protože řidiči tento dokument neměli jak dostat.
Pár kusů je rozbitých manipulací, ale poměrně v normě povolených ztrát. Zásilka byla ale pojištěná, tak uvidíme jestli se nám podaří získat kompenzaci a v jaké výši. Reálná pořizovací cena zboží je totiž o hodně vyšší než fakturovaná. Do nákladů je třeba rozpustit dopravu, poplatky bankám, clo, atd. takže z $10 je rázem 300 kč i když je kurz 20 kč / 1 USD.
Další věc je, že z těchto chybějících položek jsme zaplatili clo. Takže já vlastně platím clo, aby si to mohl někdo pohodlně ukrást. Ještě nevím jak odepíšu chybějící kusy z účetnictví, pokud se to nevymyslí, tak holt zaplatíme ještě DPH a daň. Ale to snad již nebude problém.
Tak jsem se trošku vyplakal, lépe mi není, ale už máme zboží a hurá prodávat. Kdybyste byli registrovaní na www.digimodely.cz do newsletteru (hned pod hlavičkou), tak byste věděli co jsme dovezli a na čem jsou největší dočasné slevy. Ale protože nejste, zaregistrujte se a dozvíte se to příště 😉
No a jak to vlastně vypadalo?
Ta hlava je moje 😉
A zničené a chybějící zboží poznáte jednoduše:
Petr Soukup // Čvc 9, 2009 at 14:26
Nepříjemná komplikace. Bylo to cenově v poměru k ostatnímu zboží nějak významné? Nebo je tak vysoká marže, že se to rychle zase pokryje?
Tomas B. // Čvc 9, 2009 at 15:17
Vůbec ti nezávidím ty peripetie. Každopádně i mě se stalo, že někdy dojde balík z Číny a chybí tam třeba 5% věcí. A to tak, že přes to je přelepená páska – Bez cla.. Vzhledem k tomu, že jsem nikdy neměl žádné problémy s dodávkami, taky podezírám naše celníky… Ale jak to dokázat
eMan // Čvc 9, 2009 at 16:56
To potěší, když sem viděl tu poslední fotku tak jsem nejdřív myslel že vám došly prázdné krabice.
Mike // Čvc 9, 2009 at 16:57
Tak to je sila a uprimne mi te je lito. Vysirky a zlodeji se proste najdou bohuzel vzdy:/ Jsem zvedav jak se to vyresi(teda jestli vubec), protoze to ze na celnici nejdou veci zrovna koser je docela znama vec.
Jiří Herník // Čvc 9, 2009 at 17:05
no škodu jsme dnes počítali a je to cca 5% častky za kterou jsme objednali, takže bychom měli teoreticky o 5% zdražit. To ale není moc reálné.
Mirek Hoza // Čvc 10, 2009 at 19:25
Tak to je síla! A jestli to pohřbí i pojišťovna, tak to bude mazec. Už tak je starostí nad hlavu a ještě tohle :/ Stavím se v příštím týdnu na kafe, asi hned v pondělí.
balejmar // Čvc 15, 2009 at 11:52
Ahoj, tak konečně zase nějaká novinka na rammi.cz, i když zrovna v tomhle případě bych spíš uvítal článek s titulkem „Přišlo nám zboží – všechno v pořádku, nic nechybí“… tak snad příště:-(
Jiří Herník // Čvc 17, 2009 at 08:07
balejmar: no jestli se nam podari nasetrit na cely kontejner, tak by se to mohlo podarit. Ale popravde se mi nechce mit tolik penez ve zbozi, ktere bude 3 mesice na ceste.