Je tomu asi týden, co jsem se konečně dostal k tomu, abych zašel na pobočku České spořitelny a zažádal tam o embosovanou platební kartu, kterou potřebuji vzhledem k mé plánované cestě do zahraničí. Škoda jen, že oni „bankovní poradci“ jak jsou hrdě nazýváni se vám téměř vždy budou snažit nabídnout něco, co je pro vás nevýhodné – je to totiž výhodné pro ně.
Já jsem přišel s požadavkem na embosovanou platební kartu a zvýšení limitu kontokorentu, dostal jsem nabídku kreditní karty, která ma vyšší úročení než kontokorent, zamítl jsem. Poté jsem dostal nabídku nějakého výhodného balíčku, musel jsem chvíli počítat abych přišel na to, že karta, kterou dostanu v rámci balíčku „zdarma“ mne vlastně vyjde o pár stovek ročně dráž, než když dostanu „jen“ druhou embosovanou kartu k účtu za 400kč ročně. Příval dalších nesmyslných nabídek jsem již zadržel a trval na tom, že nechci vůbec nic jiného, než druhou kartu k účtu.
Na první pohled dál vše probíhalo hladce, několikrát jsem podepsal žádost a s pocitem vyřízené věci jsem odešel.
Bohužel jsem v té době ještě nevěděl, že to může mít tak nepříjemnou dohru. Asi tři dny nato v neděli, jsem zjistil že mám v peněžence posledních pár korun. Neváhal jsem, a šel k bankomatu, vložil kartu, zadal PIN a částku k výběru. Dozvěděl jsem se ovšem, že „Na účtu není dostatek hotovosti“. Nechal jsem si vypsat zůstatek a zjistil jsem že mam k dispozici částku „0,- kč“. Nevěřil jsem vlastním očím, a šel jsem to zkusit ještě u bankomatu jiné banky, ale tam mne čekala úplně stejná situace. Takže jsem zůstal uprostřed Prahy bez peněz. Důvod, proč svěřuji každý měsíc svou výplatu bance (Česká spořitelna), je, abych zabránil situacím, jako je tahle. Jenže tentokrát za tuto situaci mohla právě Česká spořitelna.
Pokoušel jsem se volat na telefonickou podporu, kterou mají na pobočkách vyvěšenou u „otevírací doby“, tam jsem se ovšem mohl domluvit maximálně s plechovou hubou, protože operátoři měli asi volno. Plechové hubě jsem ovšem svůj problém kombinací kláves 0-9 opravdu vysvětlit nedokázal, tak jsem to vzdal a šel domů, čekat na pondělí.
V pondělí jsem hned ráno vyhledal ceduli česká spořitelna, a vešel do vchodu pod ní. Opět jsem si vyčkal na rozvícení měho čísla na pořadníku a vysvětlil jsem svůj problém. Slečna odběhla někam telefonovat. Když přišla, řekla mi, že problém byl v tom, že má žádost o embosovanou kartu nebyla správně odeslána, a tak mi pro jistotu zablokovali všechny karty k tomuto účtu. Prý už je to opraveno, takže mi karta bude fungovat od zítřka.
Takže je to parádní, teoreticky mohlo dojít k situaci, kdy bych v pátek večer zjistil, že mi bankomat nic nedá i když na účtě peníze jsou, ale dostanu se k nim až v úterý (nebo v pondělí, výběrem na přepážce). Což je vlastně 5 dní, kdy se člověk nemůže dostat ke SVÝM penězům, a za tohle si účtujou takové částky. Opravdu nevím, co bych dělal, kdyby se mi to stalo v zahraničí.
Trošku mne mrzí, že se mi za to ani nikdo neomluvil, ale na to už jsem si tak nějak zvykl.
Česká spořitelna a její služby
Červenec 28th, 2005 · Komentářů: 6 · Dlouhá chvíle
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 140 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
Tagy:
L. // Čvc 28, 2005 at 17:09
No tak pet dni to nebude, pokud to zjistis v patek a v pondeli uz muzes vybirat. Navic existuji pobocky ktere maji otevreno i o vikendu, ale je fakt ze ja vim jen o jedne, v nakupnim centru.
Ovsem to nic nemeni na tom, ze tahle chyba banky mohla (nebo byla) dost neprijemna a je opravdu hloupe, ze se clovek nemuze dostat k vlastnim penezum. Nastesti se (doufam) jednalo o chybu lidskeho faktoru a neni to nejaka systemova zavada. Chyba lidskeho faktoru bude asi existovat porad, takze obcas spadne nejake letadlo, chirurg nekoho podrizne na operacnim sale nebo bankovni urednik blbe zada operaci a zablokuje nekomu kartu 🙂 A cilem je tyhle chyby omezovat…
Džendys // Čvc 31, 2005 at 10:18
A co Ti brání v tom změnit ústav? Pojď k nám …
Jiří Herník // Čvc 31, 2005 at 10:41
V KB jsem ucet zrusil minuly mesic. Stejne bych si nepomohl, vsechny banky u nas jsou vydriduchove… 👿
PiDiBi // Srp 3, 2005 at 08:51
vsechny ne, mam dva ucty v jebance a oba zadarmo 🙂 a navic vyber ze vsech bankomatu jen za 6.90
KB rusim pristi tyden taky
CS je porad podnik se statni minulosti a podle toho se chovaji …
MarieC // Srp 10, 2005 at 09:35
Můj manžel si kdysi ( ještě před tím než jsme se poznali )
založil sporožirový účet u České spořitelny. Ostatně měli ho tam snad všichni co znám.
Částečně i kvůli povoleným inkasům ( občas jsou to muka změnit pro povolená inkasa
číslo účtu ) jsme u tohoto ústavu zůstali, jen jsme si zřídili službu
Servis24 internetbanking. Postupně jsme zjistili, že toto byla jedna z největších chyb našeho
života. Je skvělé mít šanci ovládat vlastní účet přes internet, ale to by nesměl být 20 dní
v měsíci z technických důvodů mimo provoz ( nedostupný ) a pokud náhodou aplikace byla dostupná
snažili se všichni tuto šanci využívat a proto opět se nedalo nic dělat, protože z důvodu
bezpečnosti po krátkém časovém úseku jste byli „odpojeni“. Vydržela jsem to dlouhých šest
měsíců ( kdy jsem si říkala „už to bude lepší“ )- dnes už máme osobní účet u e-banky a jsme
velice spokojeni. Jednoduchost ovládání, rychlost informací atd. Nevím jak ČS mohla být bankou
roku za to co předvádí.
spokojeni
Jiří Herník // Srp 10, 2005 at 09:39
Prave včera jsem si založil také účet u ebanky, takže teď mám na přechodné období účty dva, než se mi podaří převest všechny trvale příkazy, souhlasy s inkasem a výplatu…
Vychází to dokonce i na poplatcích lépe – tedy pokud využijete nabídku služeb základ zdarma, nebo plus zdarma.