Jak se vám zamlouvají aktivity děti duhy, případně jiných podobných hnutí, jejichž existence stojí a padá na tom, že se zviditelňují na tom že někde protestují takovou formou, která někoho jiného omezuje. Někde se začne stavět atomová elektrárna – jeden z nejčistších zdrojů energie vůbec a už tam pobíhají zmatení aktivisti a lehají si pod bagry.
Něco podobného se děje v soutěži pod krycím názvem běžešelemovací řůčovičky (tentokrát jsem to nezkopíroval, ale poprvé napsal 😉 ).
Jsou tady dva tábory, jedněm se soutěž líbí a i když třeba ví, že reálně je to k ničemu prostě se chtějí zůčastnit. – do této skupiny se počítám i já.
No a pak je tady druhá skupina, která je nesoutěžní a snaží se lehat pod buldozery tím že jdou s nasazením po tom aby jejich protestní stránka byla na prvním místě a burcujou ostatní aby je linkovali.
Opravdu nevím proč se najdou lidé, kteří tuhle soutěž kazí svou nesoutěžní stránkou. Nemám nic proti konkurenci, to jaksi k soutěži patří, ale proč si tedy pixy tuto stránku nezaregistroval jako soutěžní? Proč dělá stránku optimalizovanou na slovní spojení které je cituji totální nesmysl a gramatická hovadina? Chtěl vyhrát, ale nechtěl linkovat Roberta Němce? Něco si dokázat? Něco jako – jsem lepší i když nedodržuju pravidla hry? Myslím si že Pixy trošku zneužívá toho že je celkem uznávaný (i já mu dávam v mnohém za pravdu) a díky tomu na jeho protestní stránku odkáže pravděpodobně více lidí než na soutěžní weby.
Když někdo hraje člověče nezlob a nebude se mi hra líbit, tak jim to budu kazit tím že jim seberu kostku. I když v tomhle případě by to bylo spíše tak, že libovolně přidává figurky na hrací pole, že Pixy?
Vidím jen dva důvody – buď závídí že takovou soutěž nevymyslel on a tím přišel o dost odkazů. Nebo je tady druhá možnost zviditelňovat se na cizích „zásluhách“.
Důvod, že jde jen o projev názoru mi moc nesedí, protože to se snad dá dělat inteligentnější formou než „vandalismem“
Nevím neznám osobně ani Roberta Němce, ani Pixyho, na českém webu se pohybuji spíše sporadicky. Snad až v poslední době jsem do toho tak nějak zabředl – a to doslova.
Připadá mi to možná komické jak tady lidi tahají do všeho osobní vztahy (viz nejmenovaný kamarád, který mi řekl – Dal bych ti link, ale pořádá to Robert Němec a toho nemám rád.) Každý se snaží alespoň jednou hrábnout kyblíčkem do sousedova písečku a myslí si že zrovna ten jeho názor na někoho je nejdůležitější.
Člověk se na českém webu dočte o spoustě danielů dočekalů, robertů němcu, nebo třeba fuků, či stáníčků a spousty spousty dalších (pro rýpavce – jména jsou malým schválně). Tím neříkám že hazím všechny tyto lidi do jednoho pytle o některých se mluví protože jsou špatní o některých se mluví protože jsou dobří, ale jedno mají společné ne vždy je to jejich zviditelňování úplně košér. Ale tyhle žabomyší války prostě jednou skončí a stejně nijak nedopadnou a všechno půjde dál nezávisle na tom jak jednotlivé pře dopadly.
Takže – je nutné se zapojovat do soutěže kterou nechci podporovat? Když bude někde soutěž o auto za poskytnutí telefonního čísla, bude někdo protestovat tím, že bude odevzdávat spousty lístečků se špatně vyplněným číslem, nebo v případě nelibosti stačí něco podotknout a neúčastnit se?
Jen na konec bych chtěl podotknout že tento článek nemá být navážením se do někoho. I když možná ano, ale jen do té míry, do které se tato stránka naváží do soutěže někoho úplně jiného.
Šlemovací ručky // Srp 11, 2004 at 09:53
„a i když třeba ví, že reálně je to k ničemu“ – ale ono to není k ničemu… Ono to docela slušně zvedne PageRank stránek našeho SEOCEO RN. A když na dvou třetinách soutěžních stránek bude zkratka „SEO“… :)) Sapienti sat!
A důvod proč to překazit? To co SEOCEO vydává za SEO je akorát parodie. Řečeno obchodnicky: SEOCEO svým diletantstvím kazí „dobré jméno“ značky SEO.
Vy ve své dobré víře pouze posouváte SEOCEO RN výš v Googlu a spojujete ho nenápadně se zkratkou SEO. A právě proto, že tomu „tak moc nerozumíte“, tak nevidíte, jak jste zneužiti 🙂
pixy // Srp 11, 2004 at 10:04
Přesně tak – právě tím, že nevíte, jak naivně se necháváte zneužívat, škodíte. Kdyby ta „soutěž“ byla neškodná, tak prosím, ať si děti hrají. Ale ona neškodná vůbec není a koneckonců soutěž vlastně taky moc ne (anebo je to jen zástěrka). Proto ten bojkot.
Rammi // Srp 11, 2004 at 10:08
Znovu opakuji nenecham se zneužívat, vím co je pagerank, vím co to je SEO, vim co to linkfarma a vubec už SEO a SEM tak nějak asi 3-4 roky provozuju – začínal jsem už na altavistě. jenže jenom pro anglicky psané weby.
Vím že tím podpořím RN ale nevadi mi to, je to jeho soutěž, jeho podmínky, jeho zisk… nic proti tomu nemám, nejsem zneužitý, dobrovolně jsem přistoupil na podmínky, je mi jedno kdo je na českém písečku první na pseudoslovo SEO. a je mi jedno jaky bude mit RN pagerank
Rammi // Srp 11, 2004 at 10:11
SEO není žádná značka a i kdyby byla tak je mi uplne ukradena. je to proste zkratka a lidi kteri se zabyvaji „fenomenem SEO“ jsou samozrejme ti nejlepsi s nejlepsimy nazory a hlavne je to samozrejme nejferovejsi byznys.
Jsou to proste nejlepsi lidi znate teorii stada?
http://hulan.info/blog/item/teorie-stada-je-richard-holas-parazit
to se mi sem docela hodi 😉
Rammi // Srp 11, 2004 at 10:15
A ješte jeden dodatek, ja neskodim, ja se jenom zucastnil souteze… pokud nekomu skodim tak je to nejspis konkurence RN a to je prece duvod proc vypsal tuto soutez.
Petr // Srp 11, 2004 at 10:55
Konečně nějaký rozumnější článek. Nemohu si pomoci, přes noc jsem toho hodně o tomto tématu přečetl a jediné, co z většiny lidí srší, je závist vůči dobrému marketingovému nápadu. Jasně, taky pomůžu RN zvýšit PR svou účastí a vůbec mi to nevadí, myslím, že si provozovatel zaslouží nějaký profit.
Taky moc nechápu, proč tolik lidí posuzuje soutěž podle jejího vyhlašovatele. Nehodlám komentovat jeho osobu, neboť jsem se s ním nikdy nesetkal osobně a těžko tudíž objektivně posuzovat. Jen mi to přijde, že kdyby RN si stoupl na Václavák a začal rozdávat tisícovky, tak to pro některé bude podvod, protože je prostě rozdává RN. A když to samé bude dělat někdo jiný, tak….?
chuck.m // Srp 11, 2004 at 12:16
Naprostý SOUHLAS, Rammi. Vzpomněl jsem si na spacáky v ČT (neříkám, že to souvisí) – lidi prostě mají potřebu vzdorovat… Ale všichni ten jejich vzdor musí vidět, jinak to není ono.
Cibi // Srp 11, 2004 at 23:34
Je to dobra soutez imho :o)
Roj // Srp 12, 2004 at 00:16
Rami, tys prave spadl z visne, vid? Tobe asi jako poslednimu na svete doslo, ze ty souteze jsou DVE. Jedna ma nesmyslna pravidla a vyhlasil ji SEOCEO. Druha ma pravidla normalni a hrajou ji vsichni normalni.
Tem normalnim se TA NORMALNI soutěž líbí a i když třeba ví, že reálně je to k ničemu, prostě se chtějí zůčastnit. – do této skupiny se počítám i já.
Opravdu nevím, proč se najdou lidé, kteří tuhle normalni soutěž kazí svou CEOSEOsoutěžní stránkou. Nemám nic proti konkurenci, to jaksi k soutěži patří, ale proč si tedy tuto stránku neodregistrovali jako NORMALNE soutěžní?
Něco jako – jsem lepší i když nedodržuju normalni pravidla hry?
Rammi // Srp 12, 2004 at 07:51
Rozdil je jenom v tom ze jedna z tech soutezi byla vyhlasena, ma sponzora a pořadatele, zatímco druhá je pouhé plagiátorství přičemž je to podstatně jednodušší, protože nesoutěžní stránka nemusí obsahovat odkazy (nebudu vysvětlovat)
a za druhe – je jednodussi spolecnymi silami 20ti lidi dostat jednu stranku pred 20 souteznich.
Sorry za ten nick uz jsem to opravil, nevim jak se to tam dostalo. 😉
Rammi s chuckem forever // Srp 12, 2004 at 22:01
Jednu stranku? Nejaxme zapomneli pocitat do deseti?
Jinak ohromne vtipny s tim nickem :-))))
Rammi s chuckem forever // Srp 12, 2004 at 22:02
Jednu stranku? Nejaxme zapomneli pocitat do deseti?
Jinak ohromne vtipny s tim nickem :-))))
chuck.m // Srp 13, 2004 at 11:40
11/12: co to má znamenat?? never ever forever…
Darien // Srp 13, 2004 at 15:39
No, tak ještě jednou vyjadřuji souhlas, Rammi. Odkaz na moji reakci máš u novějšího článku, nebudu tu spamovat.
noname // Srp 16, 2004 at 00:46
Dal jsem si trochu oddech při práci a prošel jsem si Běžešelemovací řůčovičky páně COE. Abych tady hned na začátku a současně shrnutím uvedl proč vlastně k této soutěži došlo:
Pan „CEO“ je docela dost dobrý taktik, marketing má zmáklý, ale SEO mu moc nejde. Musel si tedy vymyslet další způsob, jak se zviditelnit a jak podpořit své nové aktivity.
V konferenci SEO byl již několikrát spražen kvůli svým pokusům získávat si zpětný rank vkládáním planých komentářů, ve kterých nikdy nezapoměl uvést odkaz na svůj www přístav, nejlépe v několika exemplářích do jednoho příspěvku.
Ale jak jsem již uvedl, pan „CEO“ neumí fyzicky SEO aplikovat, pouze jej umí prodat některým slušně platícím firmám. Soutěž má tři významné faktory, s kterými pan „CEO“ počítá:
1) Odkazování na domowský přístav www, tedy ony nechvalně proslavené stránky, které také nabízejí webdesign, ikdyž sami by potřebovaly zásah odborníka, a dále pak odkazování na jeho další nový projekt, který potřebuje podpořit několika nezávislými odkazy.
2) Další krok ke zviditelnění své „Internetové reklamní agentury“, respektive jeho osoby, kdy rozdělí český internet na dvě strany. Jedna strana jej bude zatracovat, jedna jej bude vychvalovat. Mnoho z potencionálních zákazníků bude v těchto dvou táborech preferovat kladné ohlasy a přikloní se ke spolupráci s CEO RN.
3) Posledním, o to však důležitějším faktorem je získání nových poznatků o tom, jak se skutečně SEO dělá, aby mohl začít také skutečné SEO dělat i sám pan CEO. Výsledky si totiž velice pečlivě prostuduje, zaznamená si veškeré poznatky a použité praktiky a bude se snažit „opisovat“ a různě kombinovat použité praktiky.
Není nic jednoduššího a promyšlenějšího, než si zadarmo (och, pardon, za jeden mobil) nechat provést SEO na několika desítek stránkách a porovnávat výsledky.
Omlouvám se, že se nepodepíšu, ale jednak se SEO živím a jednak jsem na českém internetu dost znám. Obé jsou dost pádné důvody zůstat v anonimitě a nejenom proto, abych nebyl napadán za snahu zviditelnit se.
Petr Weida // Srp 16, 2004 at 09:18
ad noname: Souhlasil bych tak s 1.25 důvody.
ad 1) Těch odkazů je pouze 16! Dělat to kvůli nim?
ad 2) Ano ke zviditlnění určitě dojde – je to důvod k závisti?
ad 3) Ale ty výsledky jsou přístupné pro všechny, takže každý z nich může poznat, co je dobré pro SEO.
Rammi // Srp 18, 2004 at 16:38
Ano spousta veci, ktere se tady objevily jsou pravdive, ale ani jedna z nich me nepresvedcila proc se souteze neucastnit 😉
noname // Srp 20, 2004 at 03:34
ad Petr Weida:
ad1) 16 odkazů jsi napočítal jak?, prošel sis všech (právě nyní) 16.900 stránek, které zná Google ručně, nebo jsi použil „jen“ nástroje pro vyhledávání zpětných odkazů?
Pokud jsi to prošel všechno ručně, tak před tebou skláním svůj již poměrně starý hřbet, pokud jsi použil dostupmé nástroje pro zjištění zpětných odkazů, tak tě ujištťuji, že v nich nejsou _všechny_ stránky, které zpětné odkazy obsahují. Tyto nástroje totiž dávají výsledky jen těch stránek, které splňují určitá kritéria, a právě proto jich znáš pouze 16.
ad 2) Není to důvod k závisti, sám bych takovouto negativní reklamu nechtěl zažít. Mnozí se totiž dozvěděli například, že pan „CEO“ má svůj web, který nabízí mimo jiné webdesign, postavený na (pravděpodobně) vykradené šabloně, vykazující značné chyby a ne na šabloně, kterou by sám stvořil (nebo jeho grafik) – http://www.guistuff.com/
ad 3) Přestože výsledky jsou veřejně přístupné, naprosté většině lidí _nebudou_ k ničemu, protože většina stránek:
a) používá naprosto nesmyslný obsah textu
b) používá naprosto nevhodné metody SEO
c) stránek je žalostně příliš málo na to, aby měly podstatný význam (spíš jakýkoliv) pro lidi, kteří se v SEO nepohybují profesionálně a pro lidi, kteří se v SEO pohybují nemají valný význam, protože je jich opět málo a jsou v nich naprosté nesmysly. Pravda, několik málo stránek stojí za povšimnutí, ale jsou to stránky, které pro profesionály v SEO nepřinesou významné poučení, jen pan „CEO“, který SEO nerozumí se z nich může naučit pár špoinavých triků. Tady se ale snad i pana „CEO“ zastanu, protože pevně věřím, že výsledky, které na stránkách jsou k nalezení snad již zná a nemusí je nikde okukovat, ostatně až na asi dvě stránky zde opravdu není žádné SEO.
Problém je zřejmě v tom, že si pan „CEO“ neuvědomil, že se „souteže“ neúčastní nikdo z nás, kdo se SEO živíme, protože bysme se jen shodili a navíc bysme mu odhalili naše znalosti, nemluvě o tom, že na ty ceny, které pan „CEO“ nabízí si vyděláme během jediného dne solidní práce.
Co mě ale doopravdy pobavilo, jak jedinej žertík dokázal pohnout výsledkem stránky která nemá slovní spojení Běžešelemovací řůčovičky vůbec v textu a přesto se momentálně nachází na 10 místě 🙂
noname // Srp 20, 2004 at 03:44
ad Rammi:
Pokud chceš v té souteži vyhrát, oprav si to povinné logo, mohlo by se ti stát, že kvůli nepřesnému zápisu kódu loga bys mohl být diskvalifikován a to vzhledem k tvému současnému umístnění na osmém místě, kdy máš teoretickou šanci vyhrát, by byla opravdu škoda.
Petr Weida // Srp 20, 2004 at 23:10
[18] Těch 16 bylo oficiální vyjádření Roberta Němce – teď tak 20 – 25.
S většinou souhlasím a jediný problém je s názvem. Nejde o SEO souěž, ale o dostání se na určitou frázi na první místo.
noname // Srp 21, 2004 at 21:27
[20] Takže ještě jednou a už myslím naposledy:
Těch odkazů, i když RN tvrdí, že jich je (bylo) 16 je podstatně větší množství, protože mnozí, kteří se do této pochybné soutěže zapojili, vzali svoji roli poctivě a udělali několik stránek současně a na všechny připlácli to logo, takže se těch odkazů nahromadilo podstatně více.
Bohužel, našli se i takový blogeři, kteří na jeho nechvalně proslulé stránky odkazovali, spousta komentujících si nezapoměla přidat také jeho odkaz a sám pan RN se hojně diskuse účastní a ovšem samozřejmě také přidává odkaz na své stránky.
Suma sumárum jsem narazil asi tak na 200 odkazů jenom po blogách a některých stránkách, na které jsem se podíval, zda jsou zajímavé. Troufnu si odhadnout, že něco kolem 500 odkazů minimálně tak vzniklo na ty stránky. A 500 odkazů je už poměrně silná káva, jak může být stále ještě důkazem tato stránka: Běžešelemovací řůčovičky
No a to, že to není SEO soutěž, to je vlastně problém, protože někteří si nyní začnou myslet, jak dobří jsou v SEO a začnou své služby v SEO nabízet. No a samozřejmě, že zase poklesne důvěra v SEO a bude těžší přesvědčit zákazníky, že to je jinak… Prostě českej národ už jinej nebude…
Rammi // Srp 23, 2004 at 11:15
NoName, diky za upozorneni,
ten kod planuju zmenit, jenom jsem na to zapomel.
Ale kdyz jsem seo-sem pred casem upozornil na to ze kod neni xhtml validni a zeptal jsem se jestli muzu ten kod nechat tak jak ho tam mam, tak upravili template a odepsali mi ze je takhle OK.
Martin // Zář 9, 2004 at 20:53
Že se na to panu BIGSEO nevykašlete a neděláte raději něco užitečnýho 🙂
Pepa // Led 5, 2005 at 23:15
I tak se zoucastnilo docela dost lidi…
Pepa // Led 5, 2005 at 23:24
Ale i tak se zpucastnilo docela dost lidi. Aspon podle meho.